BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku
- Informacje ogólne »
- Reguły załatwiania spraw »
REGUŁY KOLEJNOŚCI ZAŁATWIANIA SPRAW
Samorządowe Kolegia Odwoławcze, jako organy administracji publicznej, zobowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.
W Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Płocku sprawy rozpatrywane są według kolejności wpływu, przy czym pierwszeństwo w załatwianiu mają sprawy z zakresu informacji publicznej i odwołania dotyczące pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych i dodatków mieszkaniowych. Poza kolejnością rozpatruje się wnioski o przywrócenie terminu do złożenia odwołania lub zażalenia, wnioski o wycofaniu odwołania, skargi na bezczynność oraz sprawy wnoszone do SKO przez posłów i senatorów we własnym imieniu, a także w imieniu wyborców.
Załatwienie sprawy w postępowaniu odwoławczym powinno nastąpić nie później niż w ciągu:
- 1 miesiąca - art. 35 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2018r. poz. 2096 ze zm.);
- 2 miesięcy – sprawy podatkowe – art. 139 § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz.U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.);
- 14 dni – sprawy dotyczące dostępu do informacji publicznej – art. 16 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tj. Dz.U. z 2019r.,poz. 1429)
od dnia otrzymania odwołania z aktami sprawy.
autor lub odpowiedzialny za treść: Aneta Kucińska
opublikował: Aneta Kucińska
data publikacji: 2004-06-08 00:00
zmodyfikował: Agnieszka Świtalska
ostatnia modyfikacja: 2019-09-25 14:12

Stronę wygenerowano: 2025-03-14 22:32:41
Strona wygenerowana z systemu bip.net